Solicitud de información
Course spanish level a1.1 free
Overview
WELCOME TO THE COURSE SPANISH LEVEL A1.1
This is a dynamic, fun, interactive and practical course aimed at obtaining a communicative competence which allows the correct linguistic interaction required in different communicative situations.
The course of Spanish contains 23 video sequences (chapters) distributed in 5 units. The sequences show real communicative situations in different contexts always with the same outline:
Course outline
1. INTRODUCTORY STAGE
- IN CONTEXT. Video Sequence* (with subtitle). Every video sequence is the real language sample which introduces contextually the necessary linguistic and functional resources required by the students to acquire the basic communicative competence: to give personal information, to ask for directions, to greet others, to describe, etc.
2. OBSERVATION STAGE
- LANGUAGE AND COMMUNICATION. From the language sample (video sequence) the different structures and resources already shown in the video will be observed (always with a practical aim).
3. EXERCISE AND COMPETENCE DEVELOPMENT STAGE
- TYPOLOGY OF ACTIVITIES. In order to practice the different communicative situations already viewed, the student will find a wide range of activities to help develop the liguistic skills required in order to speak the language effectively.
4. TESTING STAGE.
- The students have self-check controls available in order to evaluate their learning process.
General objectives
- To turn the learning of Spanish into a ludic and playful experience.
- To solve, in a practical way, different actual situations of everyday life in order to help the student acquire a basic but fluent communicative competence.
Course Contents Spanish A1.1
Unit 1. En contacto con el español | Unit 2. Gente que conocemos | Unit 3. El Entorno | Unit 4. Actividad social | Unit 5. Hábitos y tiempo libre |
---|---|---|---|---|
Chapter I | Chapter I | Chapter I | Chapter I | Chapter I |
Saludar y presentarse. | Presentarse y describirse físicamente. | Hablar y preguntar por una dirección, hablar del origen y del destino. | Hablar de comidas y bebidas, Expresar preferencias. | Describir hábitos y costumbres en vacaciones. |
Chapter II | Chapter II | Chapter II | Chapter II | Chapter II |
Preguntar y decir el lugar de origen, nacionalidad. lugar de residencia. | Dar información sobre amigos y familiares. | Preguntar una dirección, comprender instrucciones, indicar el camino y medios de transporte. | Preguntar por un plato o una tapa, hablar de cantidades. | xpresar gustos y preferencias, hacer una propuesta. |
Chapter III | Chapter III | Chapter III | Chapter III | Chapter III |
Hablar de lenguas, preguntar por palabras desconocidas, mantener la conversación. | Hacer presentaciones sobre gente que conocemos, pedir y dar información sobre el estado físico | Expresar distancia. Expresar frecuencia. | Hablar de las horas y los momentos del día, comportamientos sociales. | Recomendar lugares, hablar del tiempo. |
Chapter IV | Chapter IV | Chapter IV | Chapter IV | Chapter IV |
Preguntar y decir para qué se estudia español, expresar finalidad, expresar intención. | Hablar de gustos y actividades, expresar deseos | Preguntar y pedir información. | Pedir la cuenta, hablar de costumbres. | Describir y comparar actividades |
Start date
Beginning of the course: 01/10/2024